preloader

סוגי פרופילים של אלומיניום ולמה הם משמשים

פרופילי אלומיניום הם רכיבים חיוניים בתעשיות שונות בשל הרבגוניות שלהם, אופיים קל המשקל ועמידותם. הם מציעים מגוון רחב של יישומים, החל מבנייה ועד תחבורה ואפילו אלקטרוניקה. מאמר זה יתעמק בסוגים השונים של פרופילי אלומיניום הקיימים כיום. מטבע הדברים, כאשר ישנם כל כך הרבה סוגים של פרופילי אלומיניום, ברור שלכל אחד מהם יש שימוש אחר. איך באמת בוחרים את הפרופיל הנכון למטרה שלנו? ואיזה יתרונות יש לכל פרופיל אלומיניום שבו נוכל לבחור, כמו פרופיל 7300 או אחרים? על כך במאמר שלפניכם.

פרופיל אלומיניום מרובע

הכירו את סוגי פרופילי האלומיניום הנפוצים בימינו

קיימים מספר סוגים של פרופילי אלומיניום שנעשה בהם היום שימוש נרחב. לכל אחד מאותם פרופילים של אלומיניום יש שימושים אחרים וייחודיות שונה. חלק מהפרופילים הנפוצים ביותר הם:

  • פרופיל אלומיניום מרובע – פרופילים אלה הם בעלי חתך מרובע והם פופולריים בשל חוזקם ויציבותם. הם משמשים לעתים קרובות ביישומים מבניים, כגון מערכות מסגור וקורות תמיכה
  • פרופיל 7300 – כאן אנחנו כבר מדברים על פרופיל אחר לגמרי. הוא מיוחד ושונה מפרופילים אחרים. בפועל אנחנו רואים שהוא מיועד לשימוש במערכות שונות של תנועה לינארית. לכן הוא נמצא בשימוש, למשל, בדלתות הזזה.
  • פרופיל אלומיניום מודולרי – המאפיין העיקרי של פרופילים כאלה הוא למעשה העיצוב המודולרי שלהם. משמעות הדברים היא שניתן לפרק ולהרכיב אותם בקלות. השימוש העיקרי שלהם הוא במסגרות של מכונות שונות, מארזים וכדומה.
  • פרופיל אלומיניום U – כאשר מדברים על פרופיל אלומיניום U מדברים על פרופיל אלומיניום שלמעשה מספק תמיכה וקשיחות מצוינת. לכן אנחנו עושים שימוש בפרופילים כאלה במסגרות של חלונות, דלתות ועוד.
  • פרופיל T אלומיניום – כאן מדובר על פרופילים שיש להם חתך בצורת T. למעשה, פרופיל T אלומיניום הינו אידיאלי עבור חיבור בין פרופילים אחרים וגם למתן תמיכה נוספת למבנים.
היתרונות של פרופילי אלומיניום

זה לא במקרה שבתעשיות רבות נעשה היום שימוש מאוד אינטנסיבי בכל מה שקשור לפרופילים של אלומיניום. לכן נשאלת השאלה: מה בעצם הופך אותם להיות כל כך פופולאריים? למה הם נחוצים כל כך ואיזה יתרונות הם מביאים איתם? איך יכול להיות שהיום גם פרגולות, שערים וגדרות עשויים כולם מאלומיניום? אם גם אתם תהיתם לגבי השאלות האלה, חשוב שתבינו: זה לא ככה סתם שאותם פרופילים של אלומיניום נמצאים היום בכל מקום. היתרונות של פרופילים כאלה הינם רבים:

סוגי פרופילים של  אלומיניום
  • היחס הקיים בין החוזק ובין המשקל: פרופילי אלומיניום הם קלי משקל אך חזקים. זה בדיוק מה שהופך אותם לאידיאליים עבור יישומים שונים שבהם הפחתת משקל היא קריטית. זה נכון גם לגם פרופיל 7300 וגם לגבי הרבה סוגים אחרים של פרופילים.
  • עמידות בפני קורוזיה: ברוב המקרים, כאשר אנחנו בונים פרגולה, גדר או שער, אנחנו מדברים על מבנה שצריך לעמוד בפני תנאי מזג האוויר השונים. לכן אין ספק שהעמידות בפני קורוזיה הינה עניין מהותי. למעשה, זו עוד סיבה שבגללה פרופילים שונים של אלומיניום זוכים היום להצלחה מסחררת. הם עמידים מאוד בפני קורוזיה, מה שמבטיח אריכות ימים ודרישות תחזוקה מינימליות.
  • יכולת מחזור: אנחנו חיים בעידן שבו כולנו צריכים לחשוב על הסביבה ולמחזר כל מה שאפשר. לכן פרופיל אלומיניום מודולרי, כמו פרופילים אחרים, עונים גם על הצורך הזה. למעשה, פרופיל אלומיניום U, ואחרים, ניתנים למחזור בקלות רבה.
  • תהליך ייצור פשוט: כשמדברים על פרופיל אלומיניום מרובע מחיר, או על פרופילי אלומיניום אחרים, חשוב לדעת שגם תהליך הייצור שלהם יחסית פשוט. ניתן לכופף, לחתוך וליצור בעזרת כל צורה שנרצה, כך שזה עוד יתרון משמעותי שאי אפשר להתעלם ממנו.
איך בוחרים את פרופיל האלומיניום הנכון לנו?

מטבע הדברים, אם יש כל כך הרבה סוגים של פרופילי אלומיניום, בחירת הפרופיל הנכון לא תמיד תהיה קלה. לכן עולה השאלה: איך נדע איזה סוג של פרופיל אלומיניום יתאים לנו יותר? הם, למשל, פרופי7300 יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר? או שאולי פרופיל אלומיניום U הוא הבחירה הנכונה? ישנם כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון בעת בחירה חשובה שכזו. למשל, מהם למעשה הדרישות של הפרויקט שעליו מדובר? האם מדובר על פרויקט שחלק מהעניין בו הוא יכולת נשיאת העומס? או שאולי הנקודה המשמעותית יותר היא יכולת העמידה בפני קורוזיה? כפי שראינו, לכל פרופיל אלומיניום יש יתרונות אחרים ותכונות שונות. לכן חשוב מאוד להגדיר מראש את המטרה ואת הפרויקט כדי שנוכל להתאים לו את פרופיל האלומיניום הנכון. מעבר לכל אלה, כמובן שכאשר אנחנו מנסים לבחור בין פרופילים שונים של אלומיניום, עצת המומחים תוכל לעזור. לא כדאי לקבל החלטות כאלה לבד, שכן המומחים יידעו תמיד לכוון אתכם אל פרופילי האלומיניום הנכונים לכם.

פרופיל אלומיניום מרובע

כמה עולים פרופילי אלומיניום?

כשמדברים על פרופיל אלומיניום מרובע מחיר, או על המחיר של פרופילי אלומיניום אחרים, ניתן לראות שיש כמה גורמים שרצוי להכיר. השאלה כמה תשלמו על פרופיל אלומיניום כזה או אחר מושפעת מפרמטרים מגוונים כמו:

  • עלויות החומרים – העלות של האלומיניום הגולמי משחקת תפקיד מהותי בקביעת המחיר הכולל של כל פרופיל אלומיניום שבו תבחרו.
  • תהליכי הייצור – קיימות היום טכניקות ייצור שונות, חלקן מתקדמות ומורכבות יותר מאחרות. משמעות הדברים היא שאם תבחרו בפרופיל אלומיניום שהייצור שלו דורש שימוש בטכניקה מורכבת יותר, זה יבוא לידי ביטוי במחיר.
  • ביקוש בשוק – כפי שקורה בכל תחום אחר, גם כאן אנחנו רואים שהביקוש אל אותו פרופיל אלומיניום בשוק ישפיע על הצעת המחיר שתקבלו.
  • האפשרות להתאמה אישית – כמובן שאם אתם לא בוחרים פרופיל אלומיניום גנרי אלא רוצים פרופיל שיהיה מושלם עבורכם, המחיר יהיה שונה.

כמובן שהיום אפשר להזמין גם פרופילים שונים של אלומיניום בצבעים. הצבע הופך את אותו אלומיניום מוכר למשהו הרבה יותר יפה ומושך מבחינה אסתטית. פרופילים צבעוניים עוברים תהליך גימור מיוחד, כגון ציפוי אבקה או ציפויים אחרים כדי להשיג מגוון צבעים. ניתן להשתמש בפרופילי אלומיניום צבעוניים ביישומים שבהם משיכה חזותית חיונית, כגון פרויקטים אדריכליים או מוצרי צריכה שונים.

לסיכום, אנחנו רואים שפרופילים של אלומיניום נמצאים בכל מקום: בתעשייה, בבתים פרטיים ולמעשה בכל מבנה. לכן, אם גם אתם זקוקים לפרופיל כזה או אחר של אלומיניום, כדאי יהיה לפנות אל הטובים ביותר בתחום. כך תבטיחו שתקבלו תמורה מלאה למחיר, מה שיגביר את הסיכוי שלכם לצאת מרוצים מפרופיל האלומיניום שתקבלו.

ייצור אלומיניום